Siirry sisältöön

Omapalvelussa voit täyttää seuraavia hakemuksia: lapsiperheiden palvelujen hakemus, työikäisten palvelujen hakemus, iäkkäiden palvelujen hakemus, täydentävän tai ehkäisevän toimeentulotuen hakemus, ja vammaispalveluhakemus.

Hakemuksilla voit hakea esimerkiksi tukea arkeen, vanhemmuuteen tai pari- ja perhesuhteisiin, vammaispalveluita tai omaishoidon tukea.

Hakemus ja päätökset samassa paikassa

Omapalvelu on käytössäsi ajasta ja paikasta riippumatta. Voit täyttää sosiaalipalveluiden digitaalisia hakemuksia ja valitsemalla Omapalvelun yhteydenottotavaksi, voit seurata hakemuksen tilaa sekä vastata lisäselvityspyyntöihin silloin kun sinulle sopii. Voit myös tarkastella annettuja päätöksiä.

Omapalvelussa hakemukset ja päätökset pysyvät tallessa yhdessä paikassa, eikä päätöksien saapumiseen tule postin liikkumisesta aiheutuvia viivästyksiä.

Tietoturvallinen asiointi

Omapalveluun kirjautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen, joka tekee asioinnista turvallista. Vahva tunnistautuminen tarkoittaa käyttäjän henkilöllisyyden varmistamista luotettavalla ja turvallisella tavalla, esimerkiksi pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Mahdollisuus puolesta asiointiin

Sosiaalihuollon puolesta asioinnin valtakirjalla asiakas voi valtuuttaa toisen henkilön asioimaan puolestaan niin Omapalvelussa kuin puhelimitse, paikan päällä ja postitse.

Omapalvelu tarjoaa mahdollisuuden puolesta asiointiin iäkkäiden ja vammaisten puolesta, jolloin voit hoitaa omaisesi/läheisesi sosiaalipalveluiden hakemuksiin liittyviä asioita sujuvasti.

Mikäli olet toimittanut vanhan mallisen valtakirjan puolesta asiointiin sosiaalihuollon palveluissa ja haluat valtuuttaa läheisesi asioimaan puolestasi myös digitaalisesti Omapalvelussa, pyydämme sinua toimittamaan meille uuden päivitetyn valtakirjan täytettynä.

Mikäli tarvitset ohjausta ja neuvontaa, olethan yhteydessä sosiaalihuollon asiakasneuvontaan.

Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan puhelinpalvelu

Sosiaalihuollon asiakasneuvonnasta saat tietoa sosiaalipalveluista tai apua omaan tai läheisen arjessa selviytymiseen liittyvissä asioissa. Ohjaamme tarvittaessa oikean palvelun piiriin. Puhelinpalvelu on avoinna arkisin kello 9–14.

Soita 05 220 6000

Chattaa tai varaa soittoaika Oma Kymenlaakso -palvelussa

Digitaalisessa Oma Kymenlaakso -palvelussa voit keskustella reaaliaikaisesti sosiaalihuollon ammattilaisen kanssa tai varata sinulle sopivan soittoajan. Chat palvelee tiistaista torstaihin kello 10–15.

Kirjaudu Oma Kymenlaaksoon
Takaisin ylös