Siirry sisältöön

Kymenlaakson hyvinvointialueen digitaaliset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut uudistuvat alkuvuodesta 2025, kun uusi digitaalisen asioinnin palvelu ja sovellus Oma Kymenlaakso otetaan käyttöön tammikuun aikana.

Oma Kymenlaakso -palvelussa kymenlaaksolaisen on mahdollista hoitaa terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä asioita sujuvasti ja turvallisesti joustavasti omaan aikatauluun sopivasti. Palvelussa voi muun muassa chatata reaaliajassa terveydenhuollon ammattilaisten kanssa, osallistua videovastaanotolle ja hyödyntää erilaisia itsehoitopolkuja. Oma Kymenlaakso -palvelusta on ohjaus ajanvarauspalveluun, jonka kautta voi varata, tarkastella ja muuttaa aikoja esimerkiksi terveysasemalle hoitajan vastaanotolle.

Oma Kymenlaakso -palvelua voi käyttää tietokoneen tai älylaitteen selaimella tai puhelinsovelluksella. Sovellus on tammikuussa 2025 ladattavissa maksuttomasti App Storessa ja Play Kaupassa. Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.

Digipalvelut uudistuvat – mikä muuttuu?

Oma Kymenlaakso -palvelun käyttöönoton myötä osa hyvinvointialueen nykyisistä digitaalisista palveluista siirtyy uuteen palveluun ja osa poistuu käytöstä kokonaan:

Kymenlaakson hyvinvointialue tiedottaa Oma Kymenlaakso -palvelun käyttöönotosta lisää tammikuussa 2025.

Takaisin ylös