Oma Kymenlaakso uudistaa hyvinvointialueen digipalvelut tammikuussa – samalla hyvästellään Hyvis
Kymenlaakson hyvinvointialueen uusi digitaalisen asioinnin palvelu ja sovellus, Oma Kymenlaakso, otetaan käyttöön tammikuussa 2025. Uudistuksen myötä asiointipalvelu Hyvis suljetaan ja KymenHVA mobiili -sovelluksen käyttö lakkaa.
Kymenlaakson hyvinvointialueen digitaaliset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut uudistuvat alkuvuodesta 2025, kun uusi digitaalisen asioinnin palvelu ja sovellus Oma Kymenlaakso otetaan käyttöön tammikuun aikana.
Oma Kymenlaakso -palvelussa kymenlaaksolaisen on mahdollista hoitaa terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä asioita sujuvasti ja turvallisesti joustavasti omaan aikatauluun sopivasti. Palvelussa voi muun muassa chatata reaaliajassa terveydenhuollon ammattilaisten kanssa, osallistua videovastaanotolle ja hyödyntää erilaisia itsehoitopolkuja. Oma Kymenlaakso -palvelusta on ohjaus ajanvarauspalveluun, jonka kautta voi varata, tarkastella ja muuttaa aikoja esimerkiksi terveysasemalle hoitajan vastaanotolle.
Oma Kymenlaakso -palvelua voi käyttää tietokoneen tai älylaitteen selaimella tai puhelinsovelluksella. Sovellus on tammikuussa 2025 ladattavissa maksuttomasti App Storessa ja Play Kaupassa. Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Digipalvelut uudistuvat – mikä muuttuu?
Oma Kymenlaakso -palvelun käyttöönoton myötä osa hyvinvointialueen nykyisistä digitaalisista palveluista siirtyy uuteen palveluun ja osa poistuu käytöstä kokonaan:
- Asiointipalvelu Hyvis suljetaan tammikuussa 2025, ja sen toiminnot siirtyvät osaksi Oma Kymenlaaksoa. Hyviksen kautta lähetetyt viestit ja liitetiedostot eivät siirry Oma Kymenlaakso -palveluun. Halutessasi voit tallentaa ne itsellesi ennen kuin Hyvis sulkeutuu. Hyvikseen kirjatut tiedot säilyvät hyvinvointialueen ammattilaisten käytössä.
- KymenHVA mobiili -sovellus poistuu mobiilikaupoista ja sen käyttö lakkaa kokonaan.
- KymenHVA asiointi -sovelluksen toiminnat siirtyvät osaksi Oma Kymenlaakso -palvelua tämänhetkisen aikataulun mukaan kevään 2025 aikana. Toimintojen siirtämisen jälkeen KymenHVA asiointi -sovellus poistuu mobiilikaupoista ja sen käyttö lakkaa kokonaan.
- KymenHVA hoitopolut –sovellus säilyy käytössä, ja sitä pääsee käyttämään kertakirjautumisen jälkeen Oma Kymenlaakso -palvelun kautta.
Kymenlaakson hyvinvointialue tiedottaa Oma Kymenlaakso -palvelun käyttöönotosta lisää tammikuussa 2025.