Siirry sisältöön

Jos sinulla on kysyttävää lapsiperheiden kotipalvelusta, voit keskustella sosiaalihuollon asiakasneuvonnan ammattilaisen kanssa chatissa tai puhelimessa.

Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan puhelinpalvelu

Sosiaalihuollon asiakasneuvonnasta saat tietoa sosiaalipalveluista tai apua omaan tai läheisen arjessa selviytymiseen liittyvissä asioissa. Ohjaamme tarvittaessa oikean palvelun piiriin. Puhelinpalvelu on avoinna arkisin klo 9–14.

Soita 05 220 6000

Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat

Sosiaalihuollon ammattilaiset vastaavat chatissa tiistaista torstaihin klo 10-15. Chat avautuu sivun alalaidan puhekuplaikonista. Valitse tai etsi ”Chat-palvelut” ja ”Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat”. Asiointi alkaa ilman tunnistautumista. Tarvittaessa ammattilainen voi pyytää sinua tunnistautumaan mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.

Varaa soittoaika asiointipalvelussa

Voit varata sinulle sopivan soittoajan digitaalisen asiointipalvelun kautta.

Siirry asiointipalveluun

Lapsiperheiden kotipalvelua voi hakea digitaalisesti Omapalvelussa 

Lapsiperheiden kotipalvelu tarjoaa tilapäistä apua ja tukea arjen haasteisiin ja vanhemmuuteen. Palvelu on tarkoitettu perheille, jotka tarvitsevat apua esimerkiksi synnytyksen, sairauden tai vamman vuoksi. Lapsiperheiden kotipalvelua voidaan myöntää erityisen perhe- tai elämäntilanteen vuoksi, esimerkiksi erotilanteessa, äkillisessä elämänmuutoksessa tai jos läheinen sairastuu vakavasti. Apua voi hakea myös esimerkiksi tilanteessa, jossa arki on haastavaa monikkoperheen tai erityislapsen kanssa tai vanhemmalla on mielenterveyden haasteita.

Kotipalvelu tarjoaa tukea lastenhoidossa ja välttämättömissä arjen askareissa, aina mahdollisuuksien mukaan yhdessä tehden. Palvelu on suunnitelmallista ja sen tavoitteena on helpottaa perheiden arkea ja tarjota heille tarvitsemaansa apua. Kotipalvelua ei voi saada työstä tai opiskelusta johtuvista syistä.

Lapsiperheiden kotipalvelua voi hakea digitaalisesti Omapalvelussa lapsiperheiden palveluiden hakemuksella. Jos olet valinnut Omapalvelun yhteydenottotavaksi ja täydentänyt omiin tietoihisi puhelinnumeron tai sähköpostin, voit seurata asian etenemistä Omapalvelussa ja saat viestin puhelimeesi tai sähköpostiisi, kun päätös on luettavissa. Omapalvelussa omat hakemukset ja päätökset ovat tallessa yhdessä paikassa ja niihin on helppo myös palata tarpeen mukaan.

> Lue lisää lapsiperheiden kotipalvelusta ja palvelun hakemisesta

Sosiaalihuollon digitaalisen asioinnin kehittäminen on osa Kymenlaakson hyvinvointialueen tuottavuusohjelmaa. Digitaalisia palveluita on kehitetty osana Suomen kestävän kasvun ohjelmaa.

Takaisin ylös