Terveyssosiaalityön chat avautuu asiakkaille 30.11.
Kymenlaakson hyvinvointialueen chateissa voi keskustella reaaliaikaisesti eri ammattilaisten kanssa.
Terveyssosiaalityön livechat otetaan käyttöön 30.11.2023. Terveyssosiaalityön chat on avoinna maanantaista torstaihin klo 13.30-15.30. Chatissa voi kysyä neuvoa ja ohjausta sairastamiseen liittyvästä sosiaaliturvasta ja -palveluista matalalla kynnyksellä ilman tunnistautumista. Linkki terveyssosiaalityön chatiin löytyy chatbotin kautta. Chatbot avautuu sivun puhekuplaikonista.
Chat palvelee Kymenlaakson keskussairaalassa, Ratamokeskuksessa, Karhulan sairaalassa, Haminan sairaalassa, Kymenlaakson psykiatrisessa sairaalassa ja lasten- ja nuorisopsykiatrian poliklinikoilla asiakkaina olevia potilaita ja heidän läheisiään.
Chat-palvelu rahoitetaan osana Suomen kestävän kasvun ohjelmaa, josta tuetaan chatin käyttöönottoa ja palvelun kehittämistä.
Chatin kautta voi hoitaa monia terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä asioita
Chat-palvelut toimivat puhelinpalvelun rinnalla vaihtoehtoisena yhteydenottokanavana niille henkilöille, jotka eivät syystä tai toisesta pysty tai halua hoitaa asioitaan puhelimessa. Chatin avulla keskusteluyhteys ammattilaisen kanssa onnistuu vaivatta jo useassa hyvinvointialueen palvelussa. Terveyssosiaalityön chatin lisäksi hyvinvointialueen eri ammattilaiset vastaavat päivystyksen, suun terveydenhuollon, neuvolan, mielenterveys- ja päihdepalveluiden livechateissa.
Linkit livechateihin löytyvät Kymenlaakson hyvinvointialueen verkkosivujen chatista. Chat avautuu verkkosivuston puhekuplakuvakkeesta.