Siirry sisältöön

Chat-palvelu toimii puhelinpalvelun rinnalla vaihtoehtoisena yhteydenottokanavana niille henkilöille, jotka eivät syystä tai toisesta pysty tai halua hoitaa asioitaan puhelimessa. Asiointi onnistuu myös ilman tunnistautumista.

– Chatissä on helppo kysyä esimerkiksi hyvinvointialueen sosiaalihuollon palveluista ja niihin hakeutumisesta, hakulomakkeista, yhteystiedoista, yksityisistä palveluntuottajista sekä toimeentulotukeen liittyvistä kysymyksistä, kertoo Kymenlaakson hyvinvointialueen palveluesimies Mari Kinnunen.  

Sosiaalihuollon asiakasneuvonta neuvoo ja ohjaa työikäisten, toimeentulotuen, ikäihmisten, vammaispalvelujen sekä lasten ja perheiden sosiaalipalvelujen kysymyksissä. Asiakasneuvonnan ammattilaiset tavoittaa chatin lisäksi puhelimitse sekä Ratamokeskuksessa sijaitsevasta neuvontapisteestä.

Takaisin ylös