Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat-palvelun aukioloajat laajentuivat
Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat-palvelu on laajentanut aukioloaikojaan palvellakseen asiakkaita entistä paremmin. Uudet aukioloajat ovat tiistaista torstaihin kello 10–15. Chat tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden saada reaaliaikaista neuvontaa ja ohjausta sosiaalihuollon ammattilaisilta helposti ja nopeasti.
Chat-palvelu toimii puhelinpalvelun rinnalla vaihtoehtoisena yhteydenottokanavana niille henkilöille, jotka eivät syystä tai toisesta pysty tai halua hoitaa asioitaan puhelimessa. Asiointi onnistuu myös ilman tunnistautumista.
– Chatissä on helppo kysyä esimerkiksi hyvinvointialueen sosiaalihuollon palveluista ja niihin hakeutumisesta, hakulomakkeista, yhteystiedoista, yksityisistä palveluntuottajista sekä toimeentulotukeen liittyvistä kysymyksistä, kertoo Kymenlaakson hyvinvointialueen palveluesimies Mari Kinnunen.
Sosiaalihuollon asiakasneuvonta neuvoo ja ohjaa työikäisten, toimeentulotuen, ikäihmisten, vammaispalvelujen sekä lasten ja perheiden sosiaalipalvelujen kysymyksissä. Asiakasneuvonnan ammattilaiset tavoittaa chatin lisäksi puhelimitse sekä Ratamokeskuksessa sijaitsevasta neuvontapisteestä.