Sosiaalihuollon asiakasneuvonta auttaa lapsiperheitä arjen haasteissa
Sosiaalihuollon asiakasneuvonta vastaa 11.12.2024 alkaen kymenlaaksolaisten lapsiperheiden varhaisen tuen palveluihin liittyviin kysymyksiin. Apua lapsiperhearkeen voi hakea nyt myös digitaalisesti.
Sosiaalihuollon asiakasneuvonnasta saat apua silloin, kun pikkulapsiperheen arki on kuormittavaa eivätkä omat voimat ja läheisten tuki enää tunnu riittävän. Voit keskustella sosiaalihuollon asiakasneuvonnan ammattilaisen kanssa chatissa tai puhelimessa.
Varhaisen tuen perhetyötä voi hakea digitaalisesti Omapalvelussa
Varhaisen tuen perhetyö tarjoaa perheille apua ja tukea varhaisessa vaiheessa, ennen kuin ongelmat kasaantuvat ja mutkistuvat. Sosiaalihuollon asiakasneuvontaan on helppo saada yhteys puhelimitse tai chatissa.
Apu ja tuki räätälöidään perheen tarpeisiin. Joissain tilanteissa, esimerkiksi lapsen uneen tai uhmaikään liittyvissä ongelmissa, perhe saa avun ohjausta ja neuvontaa sisältävällä kotikäynnillä. Joskus arjen haasteet vaativat suunnitelmallisempaa muutostyöskentelyä. Näitä tilanteita voivat olla esimerkiksi jaksamiseen tai perheen sisäiseen vuorovaikutukseen liittyvät pulmat.
Varhaisen tuen perhetyötä voi hakea digitaalisesti Omapalvelussa lapsiperheiden palveluiden hakemuksella. Jos olet valinnut Omapalvelun yhteydenottotavaksi ja täydentänyt omiin tietoihisi puhelinnumeron tai sähköpostin, voit seurata asian etenemistä Omapalvelussa ja saat viestin puhelimeesi tai sähköpostiisi, kun päätös on luettavissa. Omapalvelussa omat hakemukset ja päätökset ovat tallessa yhdessä paikassa ja niihin on helppo myös palata tarpeen mukaan.
Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan puhelinpalvelu
Sosiaalihuollon asiakasneuvonnasta saat tietoa sosiaalipalveluista tai apua omaan tai läheisen arjessa selviytymiseen liittyvissä asioissa. Ohjaamme tarvittaessa oikean palvelun piiriin. Puhelinpalvelu on avoinna arkisin klo 9–14.
Soita 05 220 6000Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat
Sosiaalihuollon ammattilaiset vastaavat chatissa tiistaista torstaihin klo 10-15. Chat avautuu sivun alalaidan puhekuplaikonista. Valitse tai etsi ”Chat-palvelut” ja ”Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat”. Asiointi alkaa ilman tunnistautumista. Tarvittaessa ammattilainen voi pyytää sinua tunnistautumaan mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Sosiaalihuollon digitaalisen asioinnin kehittäminen on osa Kymenlaakson hyvinvointialueen tuottavuusohjelmaa. Digitaalisia palveluita on kehitetty osana Suomen kestävän kasvun ohjelmaa.