Siirry sisältöön

Suun terveydenhuollon puhelinajanvaraus palvelee kymenlaaksolaisia numerossa 05 220 2200 arkisin kello 7–16.  Ajanvarausnumeroon vastaa terveydenhuollon ammattilainen, joka arvioi asiakkaan hoidon tarpeen ja kiireellisyyden, ja varaa tämän perusteella asiakkaalle vastaanottoajan hammashoitolaan. Osa tilanteista voidaan ratkaista myös kotihoito-ohjein puhelimessa.

Suun terveydenhuoltoon tulee kuukausittain 7 000–11 000 yhteydenottoa. Ajanvarausnumero on ruuhkaisimmillaan maanantaiaamuisin, kun taas iltapäivisin odotusaika voi olla alle kaksi minuuttia. Keskimääräinen jonotusaika on noin 5 minuuttia.

Takaisinsoittopyynnön jättäminen on mahdollista arkisin kello 7–14, jos asiakkaan puhelinnumero ei ole salattu. Soittopyyntöihin vastataan koko päivän ajan aukioloaikojen mukaisesti. Jos yhteydenoton syynä on kiireetön tarkastusaika, takaisinsoittopyyntöä suositellaan hyödyntämään ruuhkaisina aikoina.

– Mikäli asia on kiireellinen, ja vaatii ammattilaisen arviota saman päivän aikana, kannattaa odottaa maltillisesti puhelinlinjalla, sanoo Kaiku24:n asiakkuuspäällikkö Jenni Jaatinen.

Iltaisin kello 16 jälkeen kiireellisissä tapauksissa palvelee Päivystysapu numerossa 116 117. Päivystysavun ammattilainen arvioi hoidon tarvetta ja kiireellisyyttä, ja varaa tarvittaessa ajan hammaslääkäripäivystykseen.

Suun terveydenhuoltoon tulee kuukausittain 7 000–11 000 yhteydenottoa. Ajanvarausnumero on ruuhkaisimmillaan maanantaiaamuisin, kun taas iltapäivisin odotusaika voi olla alle kaksi minuuttia.

Livechatissa asiakasta palvellaan samoin kuin puhelimessakin

Suun terveydenhuollon palveluihin on mahdollista ottaa yhteyttä myös livechatin kautta. Livechat on auki arkisin klo 9–14, ja palvelun käyttö vaatii vahvan tunnistautumisen verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

– Livechat on ollut käytössä pian vuoden, ja asiakkaat ovat ottaneet asiointikanavan omakseen. Livechatin kautta on vaivatonta esimerkiksi varata määräaikaistarkastusajan ja siirtää varattua aikaa, kertoo Jaatinen.

Livechatin kautta tulee 300–600 yhteydenottoa kuukausittain. Yhteydenottotapa ei vaikuta asioinnin sisältöön.

– Oli asiakas yhteydessä suun terveydenhuollon ajanvaraukseen sitten puhelimitse tai livechatin kautta, hän saa saman palvelun.

Asiakkailta kysytään säännöllisesti palautetta lähettämällä satunnaisotannalla yhteydenoton jälkeen tekstiviestinä palautekyselyn.

– Kehitämme toimintaamme näiden palautteiden perusteella, joten jokaisen kokemus on hyvin arvokas!

Takaisin ylös