Siirry sisältöön

Häiriö alkoi aamulla 8.45 ja päättyi kello 18. Häiriöön ei liity kyberhyökkäystä tai muuta ulkopuolista uhkaa.

– Ongelma johtui potilastietojärjestelmässä olevasta häiriöherkästä kohdasta. Häiriötilanne on nyt ohi. Seuraavaksi ryhdymme toimenpiteisiin yhdessä ohjelmistotoimittajan kanssa, jottei vastaavaa enää tapahtuisi, kertoo tietohallintojohtaja Matti Ahola.

Häiriöllä oli vaikutuksia muun muassa ajanvarauksiin asiointipalvelussa sekä terveyspalveluissa potilastietojen kirjaamisessa. Tämä aiheutti ruuhkaa esimerkiksi puhelinpalveluissa ja päivystyksessä.

Tiistaina 27.2. asiakkaita pystytään palvelemaan normaalisti. Häiriötilanteesta johtuen esimerkiksi takaisinsoitoissa voi vielä esiintyä ajoittaista viivettä.

Takaisin ylös