Siirry sisältöön

Mielenterveys- ja päihdepalvelujen livechat otetaan käyttöön 6.9.2023. Mielenterveys- ja päihdepalveluiden chatissa voi keskustella nimettömästi terveydenhuollon ammattilaisen kanssa, jos on huoli omasta tai läheisen mielenterveydestä, päihteidenkäytöstä tai rahapelaamisesta.

Tarvittaessa asiakkaalle voidaan tehdä chatissa hoidontarpeen arviointi. Hoidontarpeen arviossa käytetään apuna terapianavigaattoria. Asiakas voi täyttää terapianavigaattorin jo etukäteen, sillä se voi helpottaa ja nopeuttaa hoidontarpeen arviota. Terapianavigaattorista asiakas saa koodin, jonka avulla mielenterveys- ja päihdepalvelujen ammattilainen pääsee näkemään vastaukset ja ohjaamaan asiakkaan tarvittaessa jatkohoitoon. Hoidontarpeen arviota varten asiakkaalta vaaditaan vahva tunnistautuminen esimerkiksi pankkitunnuksilla.

Livechat-palvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9-14.

Linkki mielenterveys- ja päihdepalvelujen chatiin löytyy hyvinvointialueen verkkosivujen www.kymenhva.fi(siirryt toiseen palveluun) chatista. Chat avautuu sivuston oikean alalaidan kuvakkeesta.

Kun tarvitset apua nopeasti, ota yhteyttä Päivystysapuun 116117 puhelimitse tai chatissa(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun). Hätätilanteessa soita 112.

Takaisin ylös