Päivystysavun livechat-palvelu avautuu asiakkaille 10.1.2023
Päivystysavun livechat(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)-palvelu otetaan käyttöön Kymenlaaksossa 10.1.2023. Livechat-palvelussa voit keskustella reaaliaikaisesti päivystysavun sairaanhoitajan kanssa. Livechat on avoinna joka päivä klo 8-20. Chat-palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista.
Päivystysavun chat-palvelu toimii puhelinpalvelun 116117 rinnalla. Voit valita, kumman kanavan kautta haluat olla päivystysapuun yhteydessä.
Miksi päivystysapuun kannattaa olla yhteydessä etukäteen?
Päivystysavun puhelinpalvelussa 116117 tai chat-palvelussa voit asioida, kun harkitset lähtöä päivystykseen. Päivystysavun sairaanhoitaja arvioi, onko syytä hakeutua hoitoon päivystysaikana ja mikä on oikea hoitopaikka. Voit saada avun myös neuvonnan, hoito-ohjeiden tai etävastaanoton kautta, jolloin saat avun ilman käyntiä päivystyksessä. Kun olet yhteydessä päivystysapuun etukäteen, saat ammattilaiselta ohjeita ennen päivystykseen saapumista. Jos tarvitset kiireellistä hoitoa, päivystysavun hoitaja ohjeistaa sinut oikeaan paikkaan ja voi antaa tarvittaessa ohjeita jo potilaan kuljetuksen ajaksi. Joissain tilanteissa päivystyksessä voidaan varautua potilaan saapumiseen jo etukäteen ja aloittaa potilaan tarvitseman hoidon valmistelut.