Siirry sisältöön

Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan puhelinpalvelussa on otettu käyttöön puheella toimiva valikko, jonka tarkoituksena on parantaa puhelinpalvelun käytettävyyttä. 
– Pelkkä puhe riittää oikealle linjalle ohjautumiseen, eikä asiakkaan tarvitse valita puhelimen näppäimillä oikeaa linjaa, sanoo sosiaalihuollon asiakasneuvonnan palveluesimies Mari Kinnunen

Puhelinpalvelussa asiakkaan valittavissa on neljä eri linjaa: toimeentulotukiasiat ja työikäisten palvelut, ikäihmisten palvelut, vammaispalvelut ja lasten ja perheiden palvelut.  
– Soittaja yhdistyy oikealle linjalle, kun hän mainitsee sen linjan numeron tai nimen, jota hänen asiansa koskee. Linjan voi valita heti puhelun alussa tai myöhemmin, sillä puheella toimiva valikko tunnistaa valinnan valikon jokaisessa vaiheessa, Kinnunen sanoo. 

Puheella toimivaa valikkoa on kehitetty saadun palautteen pohjalta. Esimerkiksi näkövammaisten asiakkaiden on helpompi käyttää puheella toimivaa valikkoa kuin aiemmin käytössä ollutta näppäinvalikkoa.

Kehittämistyö on osa Suomen kestävän kasvun ohjelmaa.

Takaisin ylös