Sosiaalihuollon asiakasneuvonta
Sosiaalihuollon asiakasneuvonta palvelee puhelimessa, chatissa ja Kouvolan Ratamokeskuksen ohjaus- ja neuvontapisteessä.
Ota yhteyttä Kymenlaakson sosiaalihuoltoon
Sosiaalihuollon asiakasneuvonta neuvoo ja ohjaa työikäisten, toimeentulotuen, ikäihmisten, vammaispalvelujen sekä lasten ja perheiden sosiaalipalvelujen kysymyksissä sekä Kymenlaakson asukkaita että eri viranomaistahoja.
Voit ottaa yhteyttä sosiaalihuollon asiakasneuvontaan matalalla kynnyksellä. Apua ja neuvoa voi kysyä esimerkiksi omaan tai läheisen hyvinvointiin ja arjessa selviytymiseen liittyvissä asioissa. Ohjaamme sinut tarvittaessa parhaiten sopivien palvelujen piiriin.
Tavoitat laajat sosiaalipalvelumme yhdestä puhelinnumerosta ja chatin kautta. Kun soitat tai asioit chatissa, sinua pyydetään valitsemaan mitä asiasi koskee. Valitse yhteydenottoosi parhaiten koskeva vaihtoehto.
- Toimeentulotukiasiat ja työikäisten palvelut
- Ikäihmisten palvelut
- Vammaispalvelut
- Lasten ja perheiden palvelut
Voit myös varata soittoajan asiointipalvelussa, jolloin neuvonnasta soitetaan sinulle sovittuna aikana.
Ota yhteyttä
Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan puhelinpalvelu
Sosiaalihuollon asiakasneuvonnasta saat tietoa sosiaalipalveluista tai apua omaan tai läheisen arjessa selviytymiseen liittyvissä asioissa. Ohjaamme tarvittaessa oikean palvelun piiriin. Puhelinpalvelu on avoinna arkisin klo 9–14.
Soita 05 220 6000Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat
Sosiaalihuollon ammattilaiset vastaavat chatissa tiistaista torstaihin klo 10-15. Chat avautuu sivun alalaidan puhekuplaikonista. Valitse tai etsi ”Chat-palvelut” ja ”Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat”. Asiointi alkaa ilman tunnistautumista. Tarvittaessa ammattilainen voi pyytää sinua tunnistautumaan mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Varaa soittoaika asiointipalvelussa
Voit varata sinulle sopivan soittoajan digitaalisen asiointipalvelun kautta.
Siirry asiointipalveluunPuhelinpalvelu ja chat sulkeutuvat 4.12.2024 poikkeuksellisesti jo klo 13.00
Ohjaus- ja neuvontapiste Ratamokeskuksessa
Voit ottaa yhteyttä myös sosiaalihuollon ohjaus- ja neuvontapisteellä Kouvolan Ratamokeskuksessa. Pisteellä voit kysyä sosiaalihuollon palveluistamme ja saada tarvittaessa myös yksilöllisempää neuvontaa ja ohjausta. Sinulla ei tarvitse olla sosiaalipalveluiden asiakkuutta pisteellä asioidaksesi, vaan neuvontaan voi saapua kuka tahansa Ratamokeskuksessa kävijä kotikunnasta riippumatta.
Ratamokeskuksen sosiaalihuollon ohjaus- ja neuvontapiste toimii walk in -periaatteella, eli erillistä ajanvarausta ei tarvitse tehdä. Voit kysyä pisteeltä neuvoa myös anonyymisti.
Yhteystiedot ja aukioloajat
Sosiaalihuollon tarpeen ilmoittaminen
Voit tehdä verkossa yhteydenoton tai ilmoituksen sosiaalihuoltoon, kun olet huolissasi itsesi tai läheisesi hyvinvoinnista tai arjesta selviytymisestä. Niin kutsutun huoli-ilmoituksen voit tehdä henkilön suostumuksella tai ilman sitä. Huoli-ilmoituksen voi tehdä nimettömänä tai omalla nimellä. Jos teet ilmoituksen omalla nimelläsi, huoli-ilmoituksen kohteella on pääsääntöisesti oikeus saada tietää tekijän nimi. Palvelut eivät vaadi vahvaa tunnistautumista.
Yhteydenotot ja ilmoitukset käsitellään arkisin.
Suostumuksellinen yhteydenotto
Kun tarvitset apua itsellesi tai sinulla on avun tarpeessa olevan henkilön lupa yhteydenottoon, ota yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.
Ota yhteyttäIlmoitus ilman henkilön suostumista
Jos et ole saanut avun tarpeessa olevalta henkilöltä suostumusta olla yhteydessä, tee ilmoitus sosiaalihuollon tarpeessa olevasta henkilöstä.
Tee ilmoitusAjankohtaista
Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat-palvelun aukioloajat laajentuivat
Chat-palvelu toimii puhelinpalvelun rinnalla vaihtoehtoisena yhteydenottokanavana niille henkilöille, jotka eivät syystä tai toisesta pysty tai …
Uutiset 15.10.2024
Huumori siivittää sosiaalihuollon asiakasneuvonnan tiimin työpäiviä
Asukaslehti 20.12.2023