Siirry sisältöön

Päivätoiminta edistää hyvinvointia

Päivätoimintaa järjestetään säännöllisesti ja sen tavoitteena on edistää sosiaalihuollon asiakkaan toimintakykyä, henkistä vireyttä ja sosiaalisia suhteita. Vammaisten henkilöiden päivätoiminnan tavoitteina voivat olla esimerkiksi hyvinvointiin, itseilmaisuun, luovuuteen ja arjen hallintaan liittyvät asiat.

Toiminta järjestetään pääosin ryhmissä, mutta tarvittaessa on mahdollisuus myös yksilölliseen tukeen.

Päivätoiminta tukee myös kotona asuvien asiakkaiden läheisten jaksamista ja mahdollisuutta käydä töissä.

Päivätoiminta suunnitellaan asiakaslähtöisesti

Päivätoiminta suunnitellaan aina asiakaslähtöisesti. Palvelua järjestetään alueen eri toimintayksiköissä. Palvelussa huomioidaan asiakkaan itsemääräämisoikeus ja oma tahto. Jokaiselle asiakkaalle laaditaan toteuttamissuunnitelma, jossa määritellään toiminnan tavoitteet ja sisältö. Asiakas osallistuu oman toteuttamissuunnitelman laadintaan. Toiminta suunnitellaan yksilöllisesti huomioiden asiakkaan voimavarat, tuen tarve, taidot ja mielenkiinnon kohteet. Tavoitteiden toteutumista seurataan ja arvioidaan säännöllisesti asiakkaan sekä tarvittaessa muun lähiverkoston kanssa.

Päivätoimintaan hakeutuminen

Päivätoiminnan perusteena on sosiaalihuollon asiakkuus, sekä palvelutarpeen arviointi, jossa todetaan, että asiakas hyötyy palvelusta.

Päivätoiminnan palvelu myönnetään kehitysvammalain (519/1977) 2§, sosiaalihuoltolain (710/1982) 27 e§ tai vammaispalvelulain (380/1987) 8 b§ perusteella.

Voit hakea mukaan päivätoimintaan sosiaalipalveluiden omatyöntekijäsi kautta. Jos et ole vielä palveluidemme asiakas, ota yhteyttä sosiaalipalveluiden asiakasneuvontaan.

Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan puhelinpalvelu

Sosiaalihuollon asiakasneuvonnasta saat tietoa sosiaalipalveluista tai apua omaan tai läheisen arjessa selviytymiseen liittyvissä asioissa. Ohjaamme tarvittaessa oikean palvelun piiriin. Puhelinpalvelu on avoinna arkisin klo 9–14.

Soita 05 220 6000

Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat

Sosiaalihuollon ammattilaiset vastaavat chatissa ti-to klo 13-15. Chat avautuu sivun alalaidan puhekuplaikonista. Valitse tai etsi ”Chat-palvelut” ja ”Sosiaalihuollon asiakasneuvonnan chat”. Asiointi alkaa ilman tunnistautumista. Tarvittaessa ammattilainen voi pyytää sinua tunnistautumaan mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.

Varaa soittoaika asiointipalvelussa

Voit varata sinulle sopivan soittoajan digitaalisen asiointipalvelun kautta.

Siirry asiointipalveluun

Toimipisteet

Palvelun vastuuhenkilöt

Hanna Jokivuori

Palveluesihenkilö

0404833647

Maarit Söderström

sosiaaliohjaaja

0404833132

Sanna Wilèn

Työ- ja päivätoiminnan sosiaaliohjaaja

Ostopalvelut

0404898325

Takaisin ylös